Hatıran yeter…

Paragrafların arasına sıkışmış kelimeler gibiyim bugün. Bir cümlenin içinde bir anlam yüküm var ama tek başına hiç j-huzurlu değilim.
Hayatımın şu son günlerin de sanırım biraz havalardan biraz da başka nedenlerden sıkkın bir ruh haline büründüm. Sebebini tam olarakta bilmiyorum ama bir müddet sonra geride kalacağını da iyi biliyorum. Eskiden olsa bu havaları çok benimserdim. Salakça bir his belki ama bu havalarda her konuda daha yaratıcı olduğumu düşünürdüm. Boş bir düşünce işte.
Nedense son iki üç gündür Antalya’da beraber çalıştığımız ve benim hiç mi hiç sevmediğim bir arkadaşımın lafı dönüp dolaşıp dilimin ucuna geliyor. İşe ilk başladığında yemek paydoslarında bilinen geyik muhabbetlerinden birini yapıp eğlenirken  -Murat neyin var hocam, niye konuşmuyorsun- diye sorduğumda verdiği cevabı bir türlü unutamamışım. Bana dönüp -boş konuşmaktansa hiç konuşmamayı tercih ederim- demişti. Bir an da oda buz gibi olmuştu. Şerefsiz. Sonra Konya’ dan bir kızla evlendiğini duymuştum. Sanırım benden daha psikopat bir arkadaşımızdı. Abicim benim ruhum sıkılmış anlaşılan. Belki biraz da son okuduğum kitaplardan kaynaklanıyor. Tahminice son iki hafta da iki kitap bitirdim. Ama hakkını vermek lazım yazar olağan üstü güzel yazmış. Birilerinin evde nereye gidiyorsun diye sorduğu soruya karşılık benim yanlışlık film okumaya gidiyorum demem sanırım bu fikrimin gerçekliğini ortaya çıkaracaktır. Jean Christophe Grange ‘in yazmış olduğu bu kitaplar (Taş Meclisi ve Kızıl Nehirler) o kadar akıcı ki kitap okumaktan başka her şeyi yaptığımı biliyorum. Bazı bölümlerde o kadar heyecanlandım ki ancak bu kadar olur. Acaba bir gün bende böyle kitaplar yazabilecekmiyim merak ediyorum.
İnternette bir arkadaşın yorumunu buldum çok hoşuma gitti buraya koymazsam olmaz şimdi. En kısa zaman da bu kitapları okumanızı tavsiye edebilirim.
 
 
 
Jean Christophe Grange

burada yazarlar hakkında yapılan yorum bölümü bulamadm ve ben en son SİYAH KAN adlı kitabını okuduğum bu adam hakkında bişiler yazam dedim. buyrun

*1961de fransada dogdu,serbest gazeteci olarak cesitli haber ajansları ve gazeteler icin calıstı,gezi-macera ve bilimsel reportajlar hazırladı,leyleklerin gocu uzerine hazırladıgı yazı dizisinden esinlenen”le vol des cigognes” adlı ilk romanı 1994te yayımlandı,fransada 450000 adet satan ve dunyada 20dile cevrilen kızıl nehirler kitabı ikinci romanı,tas meclisi ise eylul 2000de cıktı ucuncu romanı..yazarın bir sonrakini romanını sabırsızlıkla bekliyorz

*avrupanın uzun yıllardır aradığı s.king ‘ini bulduğu ima edilerek lanse edilen.. yazdığı romanları sıkıcılıktan uzak detaylar ve gözlemciliği ile tamamlayan.. hergeçen gün dahada olunlaşan fransız polisiye-gerilim yazarı.. 3 romanı yayınlanmasına karşın.. fransada ilk ününe gazeteci kimliği ile ulaşmıştı.. bu yönden yine bir gazeteci-araştırmacı olan s.king’e çok benzemesine karşın.. amerikanların ( king ‘de dahildir ) sıkça kullandığı metafor’lar ve mistik imgeler yerine. avrupalı olmasınında getirdiği bir polisiye koku eserlerinde rahatça seziliyor.. silah ‘lar – polisler – örgütler üzerine detaylı çalışmaları ile son 2 romanı olan " blood red rivers" ( kızıl nehirler ) ve "le concile de pierre" ( taş meclisi ) tüm dünyada yeni nesil gerilim uzmanının büyümesine şahit olmuşcasına heyecan yarattı..

romanlardaki bazı saplantıları aslında 3 kitabındada açıkca gözüküyor..
1.si ki en çok beni karıştıran.. polis imgesi..ve isimleri
alabros kesim saçları.. şiddete dönük karışık iç dünyası ile "pierre niemans" tam bir eski nesil fransız polisi.. buna karşın kızıl nehirlerdeki ( sözgelimi ) partneri " karim abdouf " tam bir amerikanlığı sembolize ediyor..
aynı imge leyleklerin uçuşundada yansıtılmış.. ve yaklaşık aynı isimlerle..
"niemans " yerini " numez" ‘e bırakmış
2. fransanında verdiği etkiyle 3 kitabınıda afika ve afrika asıllı insanlara bağlamış.. takıntı olmuş gibi
3. silahlara ; patlayıcı ve terörizme özel bir ilgisi olduğu açık’ki bu "taş meclisi" ve " leyleklerin uçuşunda" netce gözükmüş

elime "kızıl nehirler" geçtiğinde çok beğendim.. 3 kitabınıda büyük heyecan ve süratle bitirdim.. korku ve gerilim romanlarından hoşlanan herkeze şiddetle tavsiye ederim.. son olarak avrupa basınının sıkça karşılatırdıği s.king ‘in bir röportajında grange hakkında söledikleriyle bırakalım..

" jean… gözleciliği ve korkuya olan katıksız sevgisiyle başarılarına başarı ekliyecektir.. fransa gibi bir çok kültürün bulunduğu bir farklı kültürler cennetinden ; ingiliz polisi ve amerikan buhranını çıkarmayı başarmıştır.. tecrube jean’u ait olduğu yere götürecektir "

bu yazıların kaynakları:www.eksisozluk.com
———————————————-

kendi değerlendirmeme gelince bu şahıs Türkler ,ortadoğu ve Asya konusunda çok bilgili insana çok yakın geliyor kitapları bize yakın yerlerde geçiyor. ancak kitaplarındaki kahramanların hemen hepsinin ailesi ya sapık ya dayakçı ya da yok.. tüm kahramanlar garip,yalnızlık içinde bir çocukluk geçirmişler. bir de bu kitaplarda pek canlı insan kalmaz. örnek olarak Kurtlar İmparatorluğu filminin sonu ile orijinal son çok farklı..

cesetleri tarif edişi ve çevreyi anlatımı insanı çok etkiliyor. kitaplarının çoğunluğunda anlatılan ölümler insanı denemeyi bile düşündürüyor.

Kızıl Nehirler bence zirve kitabı :tam bir polisiye roman
Leyleklerin Uçuşu: Kızıl Nehirler kadar olmasa da güzel ve etkileyici.(biz hem efendileriz hem köleleriz biz heryerdeyiz biz hiçbir yerdeyiz.)
Kurtlar İmparatorluğu: tamamı ile bizimle alakalı denilebilir.. gusel bir kitap. Fransadaki Türk Mafyası
Sİyah KAN a gelince Kurgusu fazla zayıf kalmış..gene de Taş meclinden daha güzel zannımca. adamların psikopatlıkları çok güsel ancak insan bu kadar Hollywood filmi izleyince bu kitabın sonunu rahat tahmin ediyor ve o sona yaklaştığını görünce canı sıkılıyor. ama bu kitapta anlatılan ülkeler falan çok güzel anlatılmışş..
Taş Meclisi en kötüsü : mitolojileri tam kullanamamış

…..

arkadaşlar bu kitapları okuyanlar varsa yorumlarınızı bekliyorumm….

 

Bir Cevap Yazın

