Mart sabahları bu kadar iğrenç oluyormuydu?

Uzun zaman önce yolculuklara çıkmak, yağmurlu havalarda yürümek, kasvetli günleri bekleyip içinden anlamlı bir şeyler çıkarmak için uğraşırdım. Şimdi aylardan Mart ve aynı puslu aynı kasvetli ve yağmurlu bir gün var önümde. Sanırım ben eski ben değilim artık, çünkü nefret ediyorum artık bu havalardan. Hep ilkbahar sabahlarına uyanmak hep yaylalarda ki ayaz gecelere uyumak istiyorum. Bu konuda hemen aklıma Antalya geliyor çünkü neminden ve insanından nefret bile ediyor olsam en azından bütün bir kışı ilkbahar gibi yaşıyordum. Güzel memleket vesselam. Geceleri de güzel di gündüzleri de. Kısmet olursa polümcü kardeşimi de askerden sonra bir müddet oraya göndermek istiyorum. Yoksa gözlerim açık gideceğim. ""GÖkhanım sen bir tanesin. Bir abinin sahip olabileceği en iyi kardeş, bir anne ve babanın sahip olabileceği en güzel evlatsın. Ve tabiki bir kızın sahip olabilceği en mükemmel sevgilisin. Seni alan kız bu dünyada ki en mutlu kız olacak eminim. "Ulan reklamını da yaptık arada, kadir kıymet bilmez şerefsiz.  "
 
Tek dileğim ve arzum aynı düşünceleri paylaştığım diğer kardeşlerim gibi ileride çok ama çok mutlu olmanız. Yaşamın içinde farklı farklı bir çok insan tanıdım. Küçük büyük, erkek-kız, Kürt, laz, egeli, muhacir, çerkez, Almanya gurbetcisi, göçmen, ermeni, ve daha diğerleri ama sizlerin eşini bulamadım içlerinde. Her aile içerisinde olduğu gibi sizlerde benim için çok değerlisiniz.""  
 
Bugün elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışsam da kardeşlerim için bazen daha iyisini de yapabilirdim diye düşünüyorum. Artık eşşek değiller ya yapsınlar kendileri ileride. Ama ilginç tabi bu hisleri taşımak. Hemen hemen her ailenin içinde vardır ‘benim evlatlarım bir tane, kimseyle kıyas etmem’ derler ya bunu anlamakta çok zorlanıyorum. Yani hepimiz iyi çocuklarsak hepimizin annemizin babamızın bir tanecik evlatlarıysak peki kim öldürüyor dışarıda insanları, kim sığ köşelerde tecavüz ediyor kardeşlerimize kim kapkaç yaparken arabasıyla eziyor ablalarımızı, annelerimizi.. Benim param neden çalınıyor yanımdaki komşumuzun evi neden soyuluyor. Ve yaşamın içindeki bunlara benzer diğer dehşet anları. Ben bunu anlamıyorum. Hep bunu düşündüğümde aynı anlamlı sonuca varıyorum. Çocuk yetiştirmek bir sanattır. Hemde en büyük sanat. Bence bu konuda her anne baba eğitilmeli, çocuk dünyaya getirmeden eğitimden geçirilmelidir. Hayır çok ciddiyim. Bir heykeltraşı örnek almak gerekirse sadece kaya parçasının yüzüne bir anlam verebilmek için günlerce belki aylarca çalışıyor. Ama insanın o doğal ve anlık mimiklerini hangi eserde bulubilirsiniz ki. Ben kendimi bildim bileli bir Monalisa ifadesi çılgınlığı konuşulur. Tamam gizemli bir gülüş resm edilmiştir ama hangi sanat insanı size bire bir yaşatabilir. Geçmiş te bir nebze olsun insanların birbiri ile diyolog kurabileceği bir yaşam tarzı vardı ama şimdi imkansız bu. İnsanlar karşı karşıya geldiklerinde ne konuşacaklarını bilemez duruma geldiler. Okumak bir yana, haberlerde ve sohbet programlarında konuşulan fikirleri savunmaktan başka bildikleri hiç bir şey yok. Fikir üretemez hale getirildiler.
İnsan bu dünyanın en akıllı ve güzel varlığıdır. Bu dünde böyleydi bugünde yarın da böyle olacak. Bir erkek olduğum için karşı cinsimin değerine değinmeden geçmek istemiyorum. Çok seviyorum yalan yok. Bence Allahın biz erkeklere en güzel ve en değerli lütfudur kadınlar. Yeri gelir kız arkadaşımız, sevgilimiz yeri gelir eşimiz hayat arkadaşımız ve tabiki annemiz olurlar..
Kısaca ben insan üstüne tanımam. EN BÜYÜK SANAT İNSAN dır.  Bugün fazla uzattım galiba. Birikmiş kardeşim içimizde yangınlar yanmış demekki. Cümlelerimin sonuna gelir ve veda ederken Emirdağlı ya selam eder bil mukabele öperim.

2 thoughts on “Mart sabahları bu kadar iğrenç oluyormuydu?

Bir Cevap Yazın

