Yeopgijeogin Geunyeo (2001)… a.k.a. My Sassy Girl

Her ne kadar uzun zaman önce izlemiş olsam da son günlerde tekrar tekrar izleme şansım oldu bu filmi. Daha önce neden burada bu filme ilişkin bir şeyler yazmadım bilemiyorum. Özellikle kişisel yaşam kalitemizin paranoyasına kendimizi bu kadar kaptırmışken arada bu tür duraklamalara ihtiyacımız var. İhtiras ve hırs rüzgarlarıyla yelkenlerimizi doldurup yaşam denizinde çok uzaklardaki kıyılara yolculuklar yapmaya çalışırken bu film ve buna benzer roman, şiir, yada güncel haberler bize kim olduğumuzu hatırlatıyor.
 
My Sassy Girl kimilerine göre çok sırada kimilerine göre çok şımarık gelebilir ama dünya genelinde bu filmin anlatmaya çalıştıklarına kalben bağlı olan insanların dernekler kurarak çalışmalar yaptığınıuı söylemek isterim. Belki çok sıradan sayılabilecek bir kavuşamama hikayesi. Anlatım şekli ve oyuncuların o yaşamışlı ifade şekli çok etkileyici. Daha uzun uzun bahsetmek isterdim film hakkında ama ben bu konuda değişik forum ve adreslerden edindiğim bilgileri burada yazmak istiyorum. Kişisel tavsiyem ne lursa olsun bu filmi izlemek için bir mola verin!
mysassygirl6pa
 
118p-attach-4118p-attach-7my_sassy_girl
 
-Eğer kaderimizde görüşmek olsaydı… Sanırım tesadüfen bir yerlerde karşılaşırdık.

-Kader nedir bilir misin? Sevdiğin kişi için, tesadüflerden bir köprü inşa etmektir..

 
Sanırım bu sözleri filmi izleyenler asla unutmamışlardır….
 
Yeopgijeogin geunyeo (a.k.a. My Sassy Girl) (2001), İzleyin Pişman Olmayacaksınız!!!
Divxplanet.com dan alıntı yapılmıştır..  http://forum.divxplanet.com/index.php?showtopic=4691&st=35
 
Çok güzel bir filmdi gerçekten ve filmi etrafımdaki herkese tavsiye edeceğim. @chuju ‘nun dediği gibi komedi/romantizm dengesini çok iyi kurmuşlar. Hiç tarzım olmayan Amerikan gençlik filmlerindeki(American Pie, Eurotrip v.b.) cinsellik üzerine kurulu sözde komedi konsepttinden uzak hem çok güldüğüm hem de duygulandığıım bir filmdi.

Filmin içinden bir sahnedir!!

Trenden çizgiyi hangi ayakla geçerlerse o tokat atacak muhabbetti ve akabinde gelen askerler beni kopartmıştı flaugh.gif

———————————————————————————————————————————————
Ya Canım Sıkıldı Filmi tekrar izledim ama inanırmısınız bu sefer ağladım yaa crying.gif
ilkinde baya bi dolmuştum ama bu seferki kadar kötü olmamıştım Bağzı bölümleri 2. seyredişimde çok daha iyi anladım Şuana kadar izlediğim en iyi filmlerdendi Benzer Film önerilerini alabilirmiyim ben ağladım kızıda ağlatacam wink.gif

 ———————————————————————————————————————————————-
Yaaa Allah aşkına şu filmi hatırlatmayın bana yaa. sad.gif Aklıma giriyo yine yine duygulanıyorum. Ağlatmak mı istiyosunuz beni. crying.gif Ben şahsen msn deki arkadaşlarıma filmi izlettirmek için elimden gelen baskıyı yapıyorum.

My Sassy Girl koruma, yaşatma derneği….. friends.gif

————————————————————————————————————————————————–
 
Filmi izlemediyseniz okumamanızı tavsiye ederim.

@vertigo
Günah keçisi sen olacaksın ama merak etme, senin gibi düşünen birçok insan var. Sebebi de My Sassy Girl filminin izleyenler tarafından bir başyapıt gibi gösterilmesidir (ben dahil whistling.gif ). O yüzden sinefil arkadaşlar filmi çok şey bekleyerek izliyor sanırım. Aslında bu film bir başyapıttır, ama bir romantik-komedi filmi olarak. Filmin diğer Amerikan filmlerinden en büyük farkı senaryonun yaşanmış olaylara dayanmasıdır. Film eğer tamamen gerçek olaylardan oluşturarak (klişeler olmadan) yapılsaydı acaba seifer’ın dediği gibi bir belgesele dönüşmez miydi? Aşk-meşk olayları hakkında büyük laf etmeye hakkı olmuyor mu bu durumda, klişelerin varlığı nedeniyle? Filmi Türk Divx izleyicisinin beğenmesinin en büyük sebeplerine gelince:
– Duygusal ve espritüel insanlarız vesselam.
– G. Kore’lilerle birçok ortak yönümüz olması (ocakbaşı içki muhabbetleri, askerlik muhabbetleri, üniversite öğrencisi olarak aile ile aynı evde oturmak, oğlanın annesinin hışmına uğraması, kızın ailesinin onu başka birilerine yamamaya çalışması; ki bütün bunları Amerikan versiyonunda nasıl yapacaklar merak ediyorum).

Ayrıca filmin aşk-meşk hususunda büyük söz söyleme tezine de katılmıyorum, zira eğer filmi dikkatle izlediyseniz filmin sonlarına doğru kız ağacın yanında dikilip oğlanın mektubunu okuduktan sonra arkasında sağdan sola doğru bir UFO geçiyor (çocuk UFO! ile, kızın varsayımıyla "zaman makinesi!" ile geçmişe dönüyor). Yani aslında filmde büyük laf söylenmiyor, filmdeki UFO’yu fark etmezseniz öyle düşünebilirsiniz. Çocuk, o yaşlı adamın kendisi olduğunu izleyicinin gözüne sokmak için filmin sonunda "Bu, aşkın için tesadüflerden bir köprü inşa etmektir." lafını tekrar ediyor. Bence filmdeki en güzel olay diğer filmlerde hep bir kötü taraf olur. Ya kız çok gıcıktır, havalıdır falan, ya da erkek -çok affedersiniz- öküzdür smile.gif . Ama burada karakterlerin ikisini de sevip, ikisine de acıyoruz, falan. Filmi seyrettirdiğim tüm arkadaşlarım beğendi, kimi esprilerini, kimi de duygusal tarafını daha çok beğendi filmin. Tabi filmi hiç beğenmemek de olası ki buna da saygı duyarım. Filmdeki Amerikan klişeleri (ki öyle sağdan soldan klişe toplayıp film yapalım mantığı, -son dönemdeki Holywood filmlerinde sıkça rastladığımız durum- bence bu film için kesinlikle geçerli değil. Klişeler, seyrettiğim hiçbir filmde bu kadar hoş harmanlanmamıştı. Eğer "Yav ne gomik gonuşuyolar ya, çing, çang, çong! Muhahahah!" mantığıyla, filme değil de "ekrandaki çıktıya" boş geyiklerle bakarsanız film boş bir film olur. Filmdeki küçük ayrıntılar da bence güzeldi: Otel odasındaki "G. Koreli Beşizler" gazete kupürü (filmde beş adet kişiyi canlandıran bir aktör var ama kimleri canlandırıyordu acaba? whistling.gif ), hiç öpüşme olmaması, kızın isminin hiçbir şekilde telaffuz edilmemiş olması vs.
Bazı kısımların gereksiz uzatıldığı fikrine katılıyorum, ama bu da en fazla 10 dakika eder. Bu güzel film için çok da önemli bir sorun olduğunu düşünmüyorum. 2 saat 15 dakikalık bir film için 10 dakika nedir ki? biggrin.gif

Yeopgijeogin Geunyeo (a.k.a My Sassy Girl) Savunma Bakanı chuju tongue.gif

————————————————————————————————————————————-

Film super.Cevremdeki duygu yonu korelmis arkadaslarimin bile filme hayran kalmasi bunun en buyuk belirtisi.Kesinlikle kacirlmayacak bir film.
Soylediklerinize de aynen katilmaktayim.Kore filmlerini sevmemin nedeni de bu zaten.Kultur olarak bir yakinlik sezmemek olanaksiz.Hal boyle olunca da filmlerden ayri bir tat aliyorum.Sirf bu filmleri izlemek icin ingilizce ogrenmeye baslayacagim yani o derece…
————————————————————————————————————————————–

 bu filmi izlemeyenler için üzülüyorum ben. smile.gif
————————————————————————————————————————————–

Otel odasına ilk geldiklerinde duvarda, gazeteden kesilmiş "G.Koreli Beşizler" haberi var; sözde! beşizleri ise tek bir kişi oynuyor haliyle biggrin.gif .
Ve filmdeki beşizler ise; metrodaki ilk güvenlik görevlisi (turnikeyi alttan geçmeye çalışırken görünen), otel sahibi (resepsiyonist), metrodaki anons yapılan yerdeki adam (duvarda aynı gazete haberi var wink.gif ), oğlanın Çin yemeği sokmaya çalıştığı okulun güvenlik görevlisi (bu rolde aslında başka birisi var, asıl oyuncu hasta olduğu için oynayamamış) ve son olarak da hapishanedeki mafya! patronu.
Aslında çok gizemli, ilginç bir şey değil ama…
Ayrıca ağacın yanındaki o yaşlı adam ilk metro sahnesinde de görünüyor.
chuju
—————————————————————————————————————————————

 Aşk için nereye kadar nelere katlanabilirsiniz.Seyredin öğrenin ,takdir edin ve gülün.Bence tek kelime ile muhteşem bir film. thumbup.gif
—————————————————————————————————————————————-
Öncelikle sözlerime sevgili chujuya bana tam anlamıyla muhteşem bir atyazıyla bu muhteşem filmi izlettiği için ETşekkürlerimi ileterek başlıyorum. flowers.gif flowers.gif

Arkadaşlar şu anda saat tam olarak sabaha karşı 2:30 ve ben filmi yeni bitirdim bugünün cumartesi gecesi olmasıda cabası (nedenini bilmiyorum ama cumartesi gecelerinin benim için önemi çok fazla, bu zamanda film izlediğim zaman daha ayrı bir zevk alıyorum flaugh.gif sizlerede tavsiye ederim )

Ya bu filmi Amerikan sinemasındaki klişelerin toplamı olarak gören arkadaşlara gerçekten şaşıyorum confused1.gif yahu acaba Amerikan sinemasında bu klişelerin yanında en az kaç kişiyi rahatsız edici erotik sahne vardır sad.gif İşte bu film bence kendini digerlerinden böylece ayırıyor, öyleki film boyunca en açık sahne kızın giydiği diz altı etekğin olduğu sahnelerdi biggrin.gif Birde dikkat cekmek istediğim bir nokta film boyunca kız ve erkek sürekli olarak birbirlerinin yanından geçiyorlar fakat bir şekilde karşılaşamıyrlar yani buda filmin baştan sona çekici kılan bişeydi(ben o metro sahnesinde cocuk merdivene oturunca öyle sinirlendimki kalksana be kardeşim ayağa, yada tek derdin iyemekmi angry.gif kızdan ayrıldın direk gittin kokoreçciye kokoreç yemeye)

Bundan önce bunun gibi izlediğim en güzel 2. romantik komedi filmdi(ilkide Notting Hill di gerçi nothing hilli sinemda izlemiştim ve benim için çok ayrı bir yeri vardı biggrin.gif ) sanırım ben imkansız aşkların olmasına bayılıyorum.

Arkadaşlar bende chuju ve saz arkadaşlarıyla birlikte friends.gif sassy girl in avukatlığını gönüllü olarak üstlenmiş bulunuyorum thumbup.gif bundan sonraki dilek ve şikayetlerinizi mutlaka dinleyeceğim ve cevap yazacağım.

Son olarak içimdekini söylemeden edemeyeceğim. Arkadaşlar bende böyle birşeyler yaşamak istiyorum, çevrenizde bu kız gibi bi kız varsa bana bulabilirmisiniz tongue.gif

 
 
 
 
 
 

Bir Cevap Yazın

