Aşk iki kişiliktir!…

Bu günlerde sıkça düşünmekten kaçındığım aşk üzerine hislerime bir tercüman olan Hıncal Uluç 21.03.2010 Sabah gazetesindeki yazısı bir harikaydı. Okurken kafamın içerisinde ki mesnetsiz düşüncelerin daha bir anlam kazandığını hissettim. Bazen aşk üzerine söylenen en güzel sözleri dile getirseniz de, dilinizden dökülen sözler içinizde ki hisselerin bir aynası olmaz. İnsanların bir kitap okudum, bir film izledim yaşamım değişti söyleminin temelinde de bu yakınlaşma ve bütünleşme serenomisi vardır. Yaşamınızın bazı sayfalarında dile getirilen hikayeleri ifade etmek için sizin bilgi birikiminiz ve tecrübeleriniz yetersiz kalır. Bir başkası anlatır ve siz dinlersiniz. Anlatılanların içinize dokunduğunu hisseder ve bütünleşirsiniz o yazıyla, şiirle yada bir sinema karesiyle. Yaşam yolunuzu değiştirmesine izin verip vermemek ise tamamen sizin elinizdedir.

Başkalarını bilemem ama ben çok severim birilerinin duygularıma, düşüncelerime ve hayata bakış açıma tercüman olmasını. Kimilerine göre pek sevimsiz, kimilerine göre de tam bir duygu ve yaşam mühendisi olan Hıncal Uluç çok sevdiğim insanlardan biridir. Evet en sevdiğim yazarlardan biri olarak onun kısıtlamıyorum çünkü insan olarak fevkalade biri olduğunu düşünüyorum. Düşünceleri ve yazıları, geride kalan yıllar boyunca zaman zaman fenomene dönüşmüş, yaşama olan inancı ve bağlılığı ise ancak aşk ile ifade edilebilir. Yazısından sadece bir şiiri buraya koyacağım çünkü mutlaka tamamının okunması gerektiğini düşünüyorum. Yazıda şiirin tam metnini kullanmamış ama ben tam olarak burada yazmak istedim.
Aşk iki kişilktir!.. yazısını 21.03.2010 tarihli Sabah Gazetesinde lütfen okuyun.

AŞK İKİ KİŞİLİKTİR

Değişir yönü rüzgârın
Solar ansızın yapraklar.
Şaşırır yolunu denizde gemi
Boşuna bir liman arar.
Gülüşü bir yabancının
Çalmıştır senden sevdiğini,
İçinde biriken zehir
Sadece kendini öldürecektir.
Ölümdür yaşanan tek başına
Aşk, iki kişiliktir.

Bir anı bile kalmamıştır
Geceler boyu sevişmelerden
Binlerce yıl uzaklardadır
Binlerce kez dokunduğun ten.
Yazabileceğin şiirler
Çoktan yazılıp bitmiştir.
Ölümdür yaşanan tek başına
Aşk, iki kişiliktir.

Avutamaz olur artık
Seni bildiğin şarkılar.
Boşanır keder zincirlerinden
Sular, tersin tersin akar.
Bir hançer gibi çeksen de sevgini
Onu ancak öldürmeye yarar.
Uçarı kuşu sevdanın
Alıp başını gitmiştir
Ölümdür yaşanan tek başına
Aşk, iki kişiliktir.

Yitik bir ezgisin sadece,
Tüketilmiş ve düşmüş gözden.
Düşlerinde bir çocuk hıçkırır
Gece camlara sürtünürken.
Çünkü, hiç bir kelebek
Tek başına yaşamaz sevdasını.
Severken hiçbir böcek,
Hiç bir kuş yalnız değildir.
Ölümdür yaşanan tek başına
Aşk, iki kişiliktir.

Ataol Behramoğlu

Aşk iki kişilktir!.. yazısını 21.03.2010 tarihli Sabah Gazetesinde lütfen okuyun.

Aşk iki kişilk değil de tek kişilik te olabir diyenlerin sözleri ise Ekşi Sözlükte yankılanmış. Yorumları okumak için lütfen tıklayın Aşk tek kişiliktir!..

Yorum bırakın